درباره شیراز تحلیل

اینجا خانه جدید ماست. ما، یعنی چند خبرنگار و شهروند شیرازی که تصمیم گرفته‌ایم به دید دیگری شهرمان را ببینیم. سبک زندگی در شیراز، فرهنگ و هنر، جامعه و مسائل شهری حوزه کاری ماست.
در شیرازتحلیل، سرزمین کوچکی که در این صفحه و یک سایت خلاصه می‌شود، آنچه را سال‌هاست در حوزه رسانه‌ای فارس فراموش شده است، می‌نویسیم. اینجا خبری از مسئولان مختلف نیست، روابط عمومی رسانه‌ها را راهی نیست، ما میرزابنویس جلسات و نشست‌های خبری نیستیم، بلکه آنچه را روایت می‌کنیم که مردم می‌خواهند بدانند.
گوشه‌ای ناگفته و کمتر دیده‌شده از رویداد‌ها، با خلاقیت و تلاش برای بیان همه‌چیز از سیر تا پیاز، از بای بسم‌الله تا تای تمت.
ما از شیراز خواهیم گفت، شهری که زادگاهمان است، با اندوهش غمبار و با شادی‌اش سرخوش خواهیم بود. ما از زندگی مردمان دل‌به‌نشاطی می‌گوییم که آیین‌ها و آداب و رسومشان، لهجه شیرینشان و روایت‌های دلچسبشان در فضای رسانه‌های رسمی کمتر دیده می‌شود. از فضایی که فارغ از رفت‌و‌آمد سیاستمدار‌ها و مدیران، خواسته‌ها و خاطره‌ها را توامان بیان می‌کند.
شیرازتحلیل در نخستین شنبه بهمن‌، در آن ماه، که به قول لطفعلی صورتگر، بادام‌بن شکوفه می‌آورد، آغاز به کار می‌کند و امید دارد بتواند به رسانه‌ای برای همه زمان‌ها در جغرافیای شیراز بدل شود.
اولین نوشته‌مان را با تفالی به حافظ، همشهری بزرگوارمان آغاز می‌کنیم:
«دوران همی‌نویسد بر عارضش خطی خوش/ یارب نوشته بد از یار ما بگردان»
سپاس که می‌خوانیدمان

حافظیه شیراز

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.