شیراز تحلیل
سه‌شنبه 30 اردیبهشت 1404
  • ورود
  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • در همسایگی
  • جامعه
  • سیاست
  • فرهنگ
  • هنر
  • ورزشی
  • پادکست و ویدئو
  • خود آموز روابط عمومی
  • ملک تحلیل
No Result
View All Result
  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • در همسایگی
  • جامعه
  • سیاست
  • فرهنگ
  • هنر
  • ورزشی
  • پادکست و ویدئو
  • خود آموز روابط عمومی
  • ملک تحلیل
No Result
View All Result
شیراز تحلیل
No Result
View All Result

بازگشت بیدودها اینبار با شرایط ویژه و تشویقی برای شهروندان

بیدودها به شیراز باز می گردند

لینک کوتاه: https://shiraztahlil.ir/kh9x

شیراز تحلیل – در حالی که گمانه زنی ها و احتمالات بر حذف دوچرخه های بیدود از مدل حمل ونقل در کلانشهر شیراز بود امروز در هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای شهر شیراز مصوبه ای در خصوص دوچرخه‌های اشتراکی هوشمند با نام تجاری بیدود صورت گرفت.

بر اساس این مصوبه اعطای مجوز به شهرداری جهت واگذاری تهیه و تأمین دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی نسل 4 به شرکت پاک چرخ ایرانیان به شرح ذیل اصلاح و یک تبصره به بند 2 اصلاحی و پنج تبصره به بند 3 الحاق شد.
به موجب آن تعداد کاربران دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی بیدود از 75 هزار کاربر به 175 هزار کاربر افزایش یافت و مبلغ ودیعه ( ده میلیاردو پانصد میلیون تومان) می باشد که توسط شهرداری شیراز بابت هزینه استفاده کنندگان با اخذ ضمانت بانکی معادل مبلغ تودیع می گردد.
همچنین در خصوص مبلغ ودیعه دریافت شده از کلیه کاربران فعلی، شرکت طرف قرارداد ( پاک چرخ ایرانیان) می‌بایست نسبت به عودت کل مبلغ دریافتی به کیف پول کاربران اقدام گردد.
نرخ کرایه سفرها با دوچرخه‌های هوشمند بیدود به مدت 30 دقیقه 000‏‏‏‏/20 ریال در محدوده قرمز ترافیکی مشروط به استفاده از دوچرخه که ابتدا و انتهای آن در محدوده باشد و مبلغ 000‏‏‏/35 ریال برای سایر مناطق شهری و به منظور تشویق شهروندان به استفاده از حمل و نقل پاک و ترویج فرهنگ دوچرخه سواری برای محدوده قرمز ترافیکی 88000 ریال و برای سایر مناطق شهری 73000 ریال به ازای هر سفر، یارانه سفر از سوی شهرداری تخصیص یابد.
شایان ذکر است این نرخ تا پایان قرار داد ثابت بوده و شامل افزایش نمی گردد.


پیش تر ، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز علت توقف پروژه دوچرخه‌های اشتراکی در این کلانشهر را، انجام نشدن کامل تعهدات شرکت پیمانکار طرف قرارداد اعلام کرده بود.


شرکت «پاک چرخ ایرانیان»، در سال ۱۳۹۶ به عنوان اولین و تنها مجری انحصاری دوچرخه های اشتراکی هوشمند با نام تجاری «بیدود»، با بررسی نیازهای جامعه و با رویکرد حرکت به سمت شهری هوشمند فعالیت خود را در زمینه حمل و نقل پاک با هدف کاهش آلودگی هوا، کمک به محیط زیست، افزایش سلامت شهروندی و کاهش ترافیک آغاز کرد.

لینک کوتاه: https://shiraztahlil.ir/kh9x

فیسبوکتوییترواتساپتلگراملینکدین
در اخبار مهم روز, پوششی, متنی
3 سال قبل
برچسب‌ها: بیدودحمل و نقل و ترافیک شهریدوچرخه های هوشمندشورای شهر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین‌ها

سیزدهمین جشنواره مالک اشتر استان فارس به ایستگاه پایانی رسید

سیزدهمین جشنواره مالک اشتر استان فارس به ایستگاه پایانی رسید

2 ماه قبل

...

شادی و نشاط جامعه در دستور کار مدیریت استان

افزایش جذب توریست از نیازهای مهم حوزه گردشگری سلامت فارس است

2 ماه قبل

...

اعزام 124 نیروی امدادی و درمانی هلال احمر فارس به کشور عراق

در طرح نوروز1404هلال احمر فارس در 162 به استقبال بهار می رود

2 ماه قبل

...

برای نه به تصادفات، همه باید شیش دونگ برانیم

برای نه به تصادفات، همه باید شیش دونگ برانیم

2 ماه قبل

...

حال و هوای روز بارانی در شیراز

حال و هوای روز بارانی در شیراز

2 ماه قبل

...

نگاه جمهوری اسلامی به پناهندگان نگاه انسانی و برادرانه است

نگاه جمهوری اسلامی به پناهندگان نگاه انسانی و برادرانه است

2 ماه قبل

...

پربیننده‌ترین‌ها

پیشنهادی

سیزدهمین جشنواره مالک اشتر استان فارس به ایستگاه پایانی رسید
اخبار لحظه‌ای

سیزدهمین جشنواره مالک اشتر استان فارس به ایستگاه پایانی رسید

1403-12-21
شادی و نشاط جامعه در دستور کار مدیریت استان
جامعه

افزایش جذب توریست از نیازهای مهم حوزه گردشگری سلامت فارس است

1403-12-21
اعزام 124 نیروی امدادی و درمانی هلال احمر فارس به کشور عراق
جامعه

در طرح نوروز1404هلال احمر فارس در 162 به استقبال بهار می رود

1403-12-21
برای نه به تصادفات، همه باید شیش دونگ برانیم
جامعه

برای نه به تصادفات، همه باید شیش دونگ برانیم

1403-12-18
نگاه جمهوری اسلامی به پناهندگان نگاه انسانی و برادرانه است
جامعه

نگاه جمهوری اسلامی به پناهندگان نگاه انسانی و برادرانه است

1403-12-16
مطلب بعدی ...
بدهی های شهرداری شیراز چقدر است؟

بدهی های شهرداری شیراز چقدر است؟

  • صفحه اصلی
  • درباره شیراز تحلیل
  • ارتباط با شیراز تحلیل
  • صفحه اصلی
  • درباره شیراز تحلیل
  • ارتباط با شیراز تحلیل

کلیه حقوق مادی و معنوی شیراز تحلیل متعلق به شرکت رسانه ای شماره یک و تیم رسانه‌ای این شرکت می‌باشد.
هر گونه کپی برداری صرفا با مجوز کتبی از این شرکت قابل انجام خواهد بود و در غیر این صورت پیگرد قانونی خواهد داشت.

 

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری

فراموشی گذرواژه

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • در همسایگی
  • جامعه
  • سیاست
  • فرهنگ
  • هنر
  • ورزشی
  • پادکست و ویدئو
  • خود آموز روابط عمومی
  • ملک تحلیل

کلیه حقوق مادی و معنوی شیراز تحلیل متعلق به شرکت رسانه ای شماره یک و تیم رسانه‌ای این شرکت می‌باشد.
هر گونه کپی برداری صرفا با مجوز کتبی از این شرکت قابل انجام خواهد بود و در غیر این صورت پیگرد قانونی خواهد داشت.