شیراز تحلیل – یک شهرداری هوشمند میتواند با کوتاه کردن فرایندها و بهینه سازی، ارتباط مستقیمی با شهروند ایجاد کرده و مراجعه شهروندان را به شهرداری کاهش دهد.
به گزارش پایگاه خبری شیراز تحلیل ، محمد علی علویان مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طی سال های گذشت ، بیشتر تمرکز و هدف این سازمان، خدمترسانی به شهرداری، سازمانها و مناطق زیر مجموعه آن بود اما این رویه اصلاح شده و خدمترسانی بیشتری به شهروندان انجام میشود.
وی افزود: تکمیل پروژه شهرداری هوشمند یکی از مهمترین اولویتهای این سازمان است زیرا یک شهرداری هوشمند میتواند طبق برنامهریزی مشخص، با کوتاه کردن فرایندها و بهینه سازی، ارتباط مستقیمی با شهروند ایجاد کرده و مراجعه شهروندان را به شهرداری کاهش دهد.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز ارتقا اپلیکیشن سامانه شهروند سپاری و اتصال آن به پنجره ملی خدمات هوشمند از جمله اقداماتی می داند که شهرداری را پیشرو در ارائه خدمات به شهروندان می کند.
علویان گفته است یکی از ارکان اصلی توسعه زیرساخت دولت الکترونیکی و همچنین یکی از شاخص های مهم ارزیابی الکترونیکی کردن استعلامات بین دستگاهی است.
این مقام مسئول افزود پروژهها بدون اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بی نتیجه است و اگر مردم به هر دلیلی از این برنامهها استفاده نکنند تمام تلاش سازمان فاوا بی نتیجه باقی میماند
علویان مهر در ادامه گفت: لذا در تلاشیم با همکاری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری و استفاده از ظرفیت شورابا استفاده از تبلیغات محیطی و رسانه ها اطلاع رسانی جامعی را انجام دهیم.
محمد علی علویان مهر با بیان اینکه سازمان فاوا در حوزه سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری حوزه شهرداری فعال است، گفت: خوشبختانه طی یکسال گذشته برنامه های خوبی در این سازمان انجام شده و برنامه های کاربردی دیگری را هم در دستور کار داریم که همگی در نهایت منجر به پیشروی کلانشهر شیراز به سمت شهر هوشمند شده و موجب تسریع در امور ارباب رجوع و برنامه های شهرداری می شود.