شیراز تحلیل – معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در مراسم آغاز عملیات اجرایی راه اصلی کازرون – کنارتخته گفت: با اجرا و بهره برداری از این محور ٣٢/٥کیلومتری، تردد بین دو استان فارس و بوشهر تسهیل خواهد شد.
به گزارش شیراز تحلیل و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی فارس، خیرالله خادمی افزود: این پروژه شامل محور جدید کازرون – کنارتخته به عنوان بخشی از محور شیراز – کازرون – بوشهر به طول ۲۲ کیلومتر و محور کنارتخته – دالکی به عنوان بخشی از محور ترانزیتی شیراز – بوشهر به طول ١٠/٥کیلومتر است.
وی ادامه داد: این محورها علاوه بر تسهیل سفر بین استان فارس و بوشهر و کاهش مسافت سفر، با توجه به نبود کمربندی در کازرون، به کاهش ترافیک درون شهری این شهر کمک بسیاری خواهد کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: قطعه اول این محور به طول 3/2 کیلومتر شامل تونل محرم و پرتال های ورودی و خروجی تونل در دست ساخت است و امروز نیز شاهد آغاز عملیات اجرایی راه های طرفین تونل و یک دستگاه تقاطع در این محدوده هستیم.
خادمی، حجم عملیات خاکی این محور را افزون بر ۲ میلیون متر مکعب برشمرد و گفت: ۹۷ هزار متر مکعب اساس و زیر اساس، ۳۵ هزار متر مکعب بتن، ۹۳ هزار تن آسفالت و ۵۸۰ تن آرماتور از دیگر احجام اجرایی در این بخش از محور شیراز – کازرون – بوشهر است.
کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی، با اجرای محور کنارتخته – دالکی
وی، با اشاره به آغاز عملیات اجرایی بخشی از محور کنارتخته – دالکی به طول ١٠/٥کیلومتر نیز گفت: این محور یکی از مسیرهای مهم ارتباطی میان استان های فارس و بوشهر است و تکمیل آن علاوه بر کوتاه شدن۱۰ کیلومتر از مسیر دسترسی این استان ها، افزایش ایمنی و توسعه همه جانبه منطقه را به دنبال خواهد داشت.
مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: محور کنارتخته -دالکی ۲۱ کیلومتر است که بخشی از مسیر در گذشته به بهره برداری رسیده و امروز نیز شاهد آغاز عملیات اجرایی 2 دستگاه تونل به طول ۵۲۸ متر و ۷۰ متر، یک دستگاه پل بزرگ به طول ۱۸۰ متر و چهار کیلومتر محور دسترسی به فاریاب شامل 2 دستگاه پل به طول ۱۷۰ متر و ۱۳۲ متر بر روی رودخانه در این بخش از پروژه هستیم.
خادمی افزود: برای ساخت مسیر مذکور نیز یک میلیون متر مکعب خاکبرداری، ۳۵۰ هزار متر مکعب خاکریزی، ۵۷ هزار متر مکعب اساس و زیراساس انجام خواهد شد و و ۵۴ هزار متر مکعب بتن، ۴۵ هزار تن آسفالت و سه هزار و ۱۰۰ تن آرماتور در آن به کار خواهد رفت.
وی اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای راه اصلی کازرون – کنارتخته به طول ٣٢/٥کیلومتر و محور کنارتخته – دالکی به طول به طول ١٠/٥کیلومتر، افزون بر 13 هزار میلیارد ریال است.