شیراز تحلیل
سه‌شنبه 4 شهریور 1404
  • ورود
  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • در همسایگی
  • جامعه
  • سیاست
  • فرهنگ
  • هنر
  • ورزشی
  • پادکست و ویدئو
  • خود آموز روابط عمومی
  • ملک تحلیل
No Result
View All Result
  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • در همسایگی
  • جامعه
  • سیاست
  • فرهنگ
  • هنر
  • ورزشی
  • پادکست و ویدئو
  • خود آموز روابط عمومی
  • ملک تحلیل
No Result
View All Result
شیراز تحلیل
No Result
View All Result

میرسلیم: بازنشدن ایربگ ۱۰۰ خودرو بین ۹۰۰ هزار آمار ناچیزی است!

شیراز تحلیل – نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بازنشدن ایربگ ۱۰۰ خودرو بین ۹۰۰ هزار خودروی تولید شده، آماری ناچیز است.به گزارش خبرگزاری دانشجو، مصطفی آقامیرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مصوبه دولت درباره واردات خودرو اظهارکرد: واردات ۷۰ الی ۸۰ هزارتایی خودرو، تاثیری بر تعدیل قیمت خودرو ندارد بلکه صرفا شرکتی در کنار شرکت‌های دیگری مانند کرمان خودرو ساخته خواهد شد.

وی افزود: برای تعدیل در قیمت خودروی داخلی نیازمند واردات نزدیک به ۱ میلیون خودرو هستیم، اما اگر اقدام به واردات این تعداد خودرو کردیم، چگونه می‌خواهیم جواب خودروسازان داخلی و مهندسان و کارگران را بدهیم؛ یکی از دلایل بی کیفیتی خودروی داخلی، شرایط تحریمی کشور است که در بسیاری از قطعات به خارج از کشور وابسته هستیم. البته بسیاری از قطعات خودرو در کشور ساخته می‌شود، اما ساخت برخی از قطعات، توجیه اقتصادی ندارد.هیچکس به اندازه من نمی‌تواند خودروسازی را نقد کندمیرسلیم ادامه داد: من نزدیک به ۵۰ سال است که در صنعت خودروسازی هستم و هیچکس به اندازه من نمی‌تواند به این حوزه نقد کند؛ کما اینکه بیشترین نقد را به حوزه خودروسازی انجام داده‌ام، اما با افرادی مخالفم که گول وارادتچی‌ها را می‌خورند.

درحال حاضر ۱۴ خانواده وارداتچی در کشور داریم که دارای نمایندگی هستند و اقدام به واردات خودرو می‌کنند؛ آن هم خودرو‌هایی که به هیچ وجه به درد توده مردم نمی‌خورد بلکه به درد پولدار‌ها و ثروتمندان می‌خورد.عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات خودروی ۵ هزار دلاری امری نشدنی است، تصریح کرد: با قیمت ۵ هزار دلار، تنها خودرو‌های بی کیفیت از کشور‌هایی مانند هند می‌توانیم وارد کنیم.

ایران تنها کشوری در دنیاست قیمت خودرو بعد از خروج از کارخانه، حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد گران می‌شود، زیرا مردم خودرو برای نیاز نمی‌خرند بلکه به خودرو به عنوان یک کالای سرمایه‌ای نگاه می‌کنند.کمبودی در تولید خودرو نداریممیرسلیم اضافه کرد: افزایش قیمت خودرو به دلیل کمبود در تولید نیست؛ سال گذشته حدود ۸۵۰ هزار خودرو تولید کردیم که حتی بیشتر از نیاز کشور بود. به عنوان مثال در تهران ۶ برابر بیشتر از ظرفیت خودرو وجود دارد؛ اما به دلیل اینکه سرمایه مردم درحال آب شدن است، مردم پولشان را در خودرو سرمایه گذاری می‌کنند و لذا قیمت خودرو روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای تحلیل مسائل صنعت خودرو باید در ابتدا اقتصاد کلان کشور را بررسی کنیم، افزود: مسائل اقتصاد کلان کشور مانند سود بانکی، تورم، ارزش پول ملی و… باید سر جای خود محفوظ بماند و مسئله خودروسازی نیز باید در جای خودش بررسی شود. در صنعت خودرو، مسائل فنی، مدیریتی و مالی از اهمیت زیادی برخوردار است که در این بین، محل مسائل فنی از بقیه راحت‌تر است.

مهندسان و کارگران می‌توانند اشکالات فنی خودرو‌ها را حل کنند که اگر تحقیرشان نکنیم، می‌توانند کارشان را به درستی انجام دهند.خودرو‌های داخلی لج خودروسازان خارجی را در آورده استعضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تولید خودرو‌های داخلی در طول این چندسال ساخته شده، لج خودروسازان خارجی و واردکنندگان را در آورده است. سمند، رانا، دانا و تارا جزء خودرو‌های بسیار خوبی بودند که در طول این سال‌ها تولید شدند که نزدیک به ۶۰ هزار دستگاه از این خودرو‌ها به خارج از کشور صادر می‌شود. صنعت خودروسازی کشور در طول سالیان گذشته رو به پیشرفت بوده است و وارداتچی‌ها برای اینکه بر سر این پیشرفت بزنند، مدام درحال لگد پراکنی به این صنعت هستند.

آن‌ها بزرگ نمایی چند ضعف، علیه صنعت خودرو سیاه نمایی می‌کنند.بازنشدن ایبرگ خودرو‌های داخلی دروغ است!میرسلیم در واکنش به ادعای بازنشدن ایربگ خودرو‌های داخلی در تصادفات جاده‌ای اظهارکرد: این ادعا به هیچ وجه صحت ندارد و کسانی مدعی بازنشدن ایربگ خودرو‌ها هستند، خودشان در این تصادفات مقصرند. پلیس راهنمایی و رانندگی در جاده مه آلود از عبور و مرور خودرو‌ها جلوگیری نمی‌کند و بعد مدعی بازنشدن ایربگ‌ها می‌شود. حتی به فرض اینکه ایربگ خودرو‌ها هم باز نشود، یک نقص فنی است که باید برطرف شود.

بازنشدن ایربگ ۱۰۰ خودرو بین ۹۰۰ هزار خودروی تولید شده، آماری ناچیز است.وی افزود: البته منظور بنده این نیست که نباید این ضعف‌ها را برطرف کرد چرا که حتی نقص فنی در ۱۰۰ خودرو هم زیاد است، اما نقص فنی خودرو‌های داخلی، نباید بهانه‌ای برای واردات باشد. مسائل فنی خودرو بر سر جای خودش قابل حل است و دانشکده‌ها و دانشگاه‌های فنی می‌توانند این مشکلات را برطرف کنند.

اگر متخصصان این حوزه را تخریب کنند، قطع به یقین آن‌ها به خارج از کشور مهاجرت خواهند کرد و در شرکت‌هایی بزرگی مانند بنز و فولکس واگن مشغول فعالیت می‌شوند.کارخانه‌های خودروسازی در ضرر هستندنماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل مالی صنعت خودروسازی گفت: اغلب کارخانه‌های خودروسازی به دلیل اینکه قیمت تمام شده محصولاتشان، بیشتر از قیمت فروششان است، درحال ضرر هستند و به ناچار باید از بانک وام بگیرند. همچنین بعد از گرفتن وام، باید ۲۰ الی ۲۵ درصد بهره وام را پرداخت کنند که با این اوصاف چاره‌ای جز گران کردن محصولاتشان ندارند.

درحال حاضر صنعت خودروسازان کشور نزدیک به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است.میرسلیم با بیان اینکه گرانی خودرو هیچ ارتباطی با خودروسازان ندارد، بیان کرد: گرانی کنونی قیمت خودرو به دلیل اشکال در سیستم توزیع و وجود واسطه هاست؛ به همین دلیل دولت باید سیستم توزیع خودرو را اصلاح کند. کارخانه‌های خودروسازی تمام محصولاتشان را با ضرر در بازار می‌فروشند؛ به عنوان مثال قیمت پژوی ۲۰۶ در کارخانه ۱۶۰ میلیون تومان است که در بازار، بالای ۳۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ اما مشخص نیست که ما به تفاوت این قیمت، به جیب چه کسانی می‌رود.

فیسبوکتوییترواتساپتلگراملینکدین
در اخبار لحظه‌ای
3 سال قبل
برچسب‌ها: ایربگ خودروهای داخلیایربگ خودروهای داخلی شیراز تحلیلخبر فوریخودرو داخلیشیراز تحلیلمیر سلیم

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین‌ها

بی بی دختران شیراز

بی بی دختران شیراز

2 هفته قبل

...

هشدار احمدی‌زاده مشاور عالی استاندار فارس: بدون تمرکززدایی، حکمرانی نوین محقق نمی‌شود

هشدار احمدی‌زاده مشاور عالی استاندار فارس: بدون تمرکززدایی، حکمرانی نوین محقق نمی‌شود

3 هفته قبل

...

اراضی فارس تنها به کارآفرینان واقعی می رسد

اراضی فارس تنها به کارآفرینان واقعی می رسد

3 هفته قبل

...

درخشش یوگا فارس در لیگ برتر کشور؛ تیم طلوع کازرون بر سکوی سوم ایستاد

درخشش یوگا فارس در لیگ برتر کشور؛ تیم طلوع کازرون بر سکوی سوم ایستاد

3 هفته قبل

...

شهرها پدید های زنده فرهنگی

شهرها پدید های زنده فرهنگی

3 هفته قبل

...

از آرد دادلی تا بیسکویت تینا؛ پازل احیای صنایع راکد فارس در مرودشت تکمیل می‌شود

از آرد دادلی تا بیسکویت تینا؛ پازل احیای صنایع راکد فارس در مرودشت تکمیل می‌شود

3 هفته قبل

...

پربیننده‌ترین‌ها

پیشنهادی

بی بی دختران شیراز
اخبار لحظه‌ای

بی بی دختران شیراز

1404-05-19
هشدار احمدی‌زاده مشاور عالی استاندار فارس: بدون تمرکززدایی، حکمرانی نوین محقق نمی‌شود
اخبار لحظه‌ای

هشدار احمدی‌زاده مشاور عالی استاندار فارس: بدون تمرکززدایی، حکمرانی نوین محقق نمی‌شود

1404-05-12
درخشش یوگا فارس در لیگ برتر کشور؛ تیم طلوع کازرون بر سکوی سوم ایستاد
اخبار لحظه‌ای

درخشش یوگا فارس در لیگ برتر کشور؛ تیم طلوع کازرون بر سکوی سوم ایستاد

1404-05-11
شهرها پدید های زنده فرهنگی
اخبار لحظه‌ای

شهرها پدید های زنده فرهنگی

1404-05-11
آغاز زودهنگام تعیین شهریه کودکستان‌ها در فارس: شفافیت و نظارت در سایه قانون جدید
اخبار لحظه‌ای

آغاز زودهنگام تعیین شهریه کودکستان‌ها در فارس: شفافیت و نظارت در سایه قانون جدید

1404-05-11
مطلب بعدی ...
کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار فارس

کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار فارس

  • صفحه اصلی
  • درباره شیراز تحلیل
  • ارتباط با شیراز تحلیل
  • صفحه اصلی
  • درباره شیراز تحلیل
  • ارتباط با شیراز تحلیل

کلیه حقوق مادی و معنوی شیراز تحلیل متعلق به شرکت رسانه ای شماره یک و تیم رسانه‌ای این شرکت می‌باشد.
هر گونه کپی برداری صرفا با مجوز کتبی از این شرکت قابل انجام خواهد بود و در غیر این صورت پیگرد قانونی خواهد داشت.

 

خوش آمدید!

ورود به حساب کاربری

فراموشی گذرواژه

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • صفحه اصلی
  • اقتصاد
  • در همسایگی
  • جامعه
  • سیاست
  • فرهنگ
  • هنر
  • ورزشی
  • پادکست و ویدئو
  • خود آموز روابط عمومی
  • ملک تحلیل

کلیه حقوق مادی و معنوی شیراز تحلیل متعلق به شرکت رسانه ای شماره یک و تیم رسانه‌ای این شرکت می‌باشد.
هر گونه کپی برداری صرفا با مجوز کتبی از این شرکت قابل انجام خواهد بود و در غیر این صورت پیگرد قانونی خواهد داشت.