شیراز تحلیل – دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه درس پژوهی باعث رشد یادگیری و بالندگی معلم می شود گفت: این امر نهایتا بهبود وضعیت آموزشی را در پی دارد چرا که در صحنه ی تدریس،معلم بصورت مستمر و مداوم با آن مواجه هستند.
محمود امانی طهرانی در اولین نشست تخصصی درس پژوهی ایران، در شیراز گفت: درس کاوی و درس پژوهی از یافته های اخیر نظام جهان، برای بهسازی آموزشی می باشد که برای یادگیری عمیق تر، تدریس و جزئیات آن مورد بررسی قرار می گیرد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در حدود هفت ماه است که حرکت جدیدی با موضوع بهبود وضعیت تدریس معلمی در کشور ایجاد شده است.
امانی طهرانی افزود: در این راستا، جلسات هفتگی مطالعه و هم اندیشی اساتید درباره ی درس پژوهی تشکیل می شد.
وی خاطر نشان کرد: درس کاوی و درس پژوهی از یافته های اخیر نظام جهان، برای بهسازی آموزشی می باشد که برای یادگیری عمیق تر، تدریس و جزئیات آن مورد بررسی قرار می گیرد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: ضبط و ثبت فرایند تدریس و سپس بازبینی، بررسی و اصلاح آن ها بر اساس نظریه های علمی و تربیتی باعث افزایش یادگیری و بالندگی معلمی می شود که نهایتا بهبود وضعیت آموزشی را در پی دارد چرا که در صحنه ی تدریس، معلم بصورت مستمر و مداوم با آن مواجه می شود.
امانی طهرانی خاطر نشان کرد: در جریان درس کاوی،اشتباهات، نوع عمل، تعامل و رفتار دانش آموز با معلم، کتاب، کلاس و همکلاسی هایش مورد توجه قرار می گیرد.
وی گفت: این نشست به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس بوده که بصورت حضوری و مجازی از طریق پخش در شبکه ی شاد، آپارات و اسکای روم درحال برگزاری می باشد.
لازم بذکر است که در این نشست دکتر محمدرضا سرکارآرانی، استاد پداگوژی دانشگاه ناگویا ژاپن و دکتر رحمت الهی مرزوقی، استاد تمام مدیریت و برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه شیراز و دیگر اساتید حضور داشتند.