شیراز تحلیل – رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با اشاره به سیاست های شورای اسلامی و شهرداری شیراز در خصوص هوشمند سازی و توسعه ابعاد خدماترسانی گفت: در راستای افزایش رضایتمندی و ارائه راهکارهای نوین خدمات رسانی به شهروندان امکان گزارش دهی،ثبت مشکلات، پیشنهادات و انتقادات در خصوص حفظ و نگهداری درختان سطح شهر در سامانه سرو شیراز فراهم آمد و همشهریان می توانند به صورت ۲۴ ساعته تقاضای خود را مطرح و پیگیری کنند.
به گزارش روابط عمومی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز،روح الله مظفری رئیس سازمان اظهار کرد: با توجه به سیاست های شورای اسلامی و شهرداری شیراز مبنی بر هوشمند سازی و توسعه ابعاد خدماترسانی و در راستای افزایش رضایتمندی و ارائه راهکارهای نوین خدمات رسانی سامانه سرو شیراز به آدرس sarv.shiraz.ir توسط شهرداری شیراز راه اندازی شده است و شهروندان محترم با مراجعه به این سامانه در خصوص حفظ و نگهداری از درختان سطح شهر شیراز گزارش دهی و به ثبت مشکلات، پیشنهادات و انتقادات به صورت ۲۴ ساعته اقدام نمایند.
روح الله مظفری گفت: بعد از انجام فاز اول طرح شناسنامه دار کردن و پلاک کوبی درختان شیراز، اطلاعات پایه هر درخت در سامانه سرو شیراز بارگذاری و شهروندان می توانند در قسمت خدمات نقشه پلاک درختان را از طریق گوشی تلفن همراه اسکن و بعد از دیدن نوع درخت و آدرس دقیق درخت در صورت وجود مشکل آن را از طریق سامانه 137 گزارش و پیگیری نمایند.
رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز افزود: شهروندان عزیز می توانند جهت ثبت مشکلات، نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود از قبیل کوددهی، هرس، آبدهی و … درختان سطح شهر با ورود به این سامانه و دیدن اطلاعات پایه درختان از طریق اسکن کردن نرم افزار بارکدخوان سامانه در سامانه 137 ثبت می شود و به وسیله کد پیگیری که دریافت میکنند می توانند از اقدامات انجام شده در خصوص درخواست خود مطلع شوند.
مظفری با اشاره به اهداف این طرح در خصوص هويت بخشي و بستر سازی حفاظت بیشتر از درختان و بکارگیری ظرفیت های مشارکت و تعامل شهروندی در حوزه نگهداری از فضای سبز، گفت: راهاندازی سامانههای الکترونیک یکی از خدمات بسیار مطلوب است که از طریق این سامانه میتوان نوع رضایتمندی مردم بعد از دریافت خدمات را ارزیابی کنیم.