شیراز تحلیل – یکی از مهمترین الویتهای وزارت ارتباطات در دوره جدید که به کرات نیز از سوی وزیر ارتباطات مورد تاکید بوده و همچنان در حال پیگیری است، پروژه مهم و راهبردی ایجاد «پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت» است.
برای اطلاع از آخرین اقدامات و پیشرفتها در این زمینه به بررسی سازمان تامین اجتماعی یکی از دستگاه های بزرگ و لزوم استفاده از خدمات پنجره ملی خدمات هوشمند دولت در این سازمان پرداختیم. ابراهیم کشاورز مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی فارس این گونه توضیح داده که در ادامه می خوانیم.
او بیان داشت با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی قریب 50 درصد از جمعیت کشور را تحت پوشش بیمه ای خود قرار داده است از مجموعه سازمان های پیشرو در ارائه خدمات الکترونیکی بوده است.
کشاورز اظهار داشت این سازمان از سال 99 با اتصال و اشتراک به بانک های اطلاعاتی خود در پنجره ملی بیش از 90 درصد از خدمات خود را به صورت غیر حضوری ارائه داده و تا کنون قادر به ارائه 40 نوع خدمت بر خط به مراجعین و بیمه شدگان که پیش از آن دریافت خدمات به صورت حضوری صورت می گرفته .
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی فارس بیان داشت امروز با ارائه خدمات الکترونیکی در زمینه های مختلف منجر به کاهش 70 درصدی مراجعین در شعب شده ایم و قریب 9 میلیون بار مراجعه حضوری به شعبات تامین اجتماعی کاهش یافته است.
ابراهیم کشاورز در خصوص زیرساخت ها و سامانه های مورد نیاز اینگونه گفته است که تکالیف و موارد و مشکلاتی که بر عهده سازمان بوده حل شده و در حال حاضر با سرعت بالایی مردم خدمات را دریافت می نمایند و کمترین معطلی وجود ندارد.