اختصاصی شیراز تحلیل – وقتی سخن از خلاقیت در کارهای روابط عمومی به میان می آید به چه فکر می کنید؟ از زمانی که حساسیت و اهمیت روابط عمومی در مجموعه ها به چشم آمد، واژه نوآوری نیز تکه کلام جامعه آنها و حلقه گم شده مدیرانشان شده است. نوآوری در معنای عام کلمه، جست و جو برای تازگی و تفاوت با تاکید بر اصالت است.
روابط عمومی ها در عصر حاضر که انقلاب ارتباطات نامیده می شود، نقش ویژه ای دارند. شما باید با خلاقیت چیزهایی را بگوئید که با انتظار مخاطبان هماهنگ باشد.
این نکته را باز تاکید کنیم: با انتظار مخاطبان! یعنی مخاطب باهوش و پر مشغله شما چه چیزی از سازمان یا مجموعه می خواهد؟ فقط همان را با چاشنی خلاقیت در قالب های مختلف رسانه ای که جامعه مخاطبان ما با آن سر و کار دارند قرار ارائه دهیم.
شما به عنوان مدیر ارشد روابط عمومی باید بتوانید در مخاطبان به اندازه ای اطمینان ایجاد کنید که آنها با خود فکر کنند این همان است که من می خواستم.
همیشه گفته ام؛ این مدیر ارشد روابط عمومی است که باید خلاق، متفاوت و نوآور باشد. پس اگر مدیری هستید که مخاطب بسیار برای شما اهمیت دارد، برای انتخاب مدیر روابط عمومی با این ویژگی ها به شدت حساسیت به خرج دهید زیرا بخش های زیادی از آینده کاری شما و مجموعه به این انتخاب گره خواهد خورد.
بهترین راه برای تثبیت یک نام تجاری، یک پروژه، نام یک فرد و… ارائه طبقه بندی جدید برای خدمت یا محصول مورد نظر است، که این کار به تفکر خلاقانه در بالاترین سطح آن نیاز دارد. در مقایسه با تفکر سنتی روابط عمومی، که فقط می گوید ما چه هستیم و چه کارهایی را انجام داده ایم و یک رابطه یک طرفه و از بالا به پایین (دستوری سرد) نام گذاری شده است، بنابراین راهکاری که با عنوان هماهنگی با انتظار و خواسته مخاطبان از آن سخن گفتیم، یک انقلاب در تفکر و اقدام های روابط عمومی محسوب می شود.
|خودآموز روابط عمومی|